Mitt extrajobb

Jag extrajobbar som sagt i den lokala backen, fått samma frågor några gånger så tänkte svara på dem i ett inlägg.
 
Hur fick du ditt jobb?
Svar: Jag fick frågan av en i personalen där om jag kunde hoppa in en dag strax före jul, jag tackade ja och sen blev det fler gånger eftersom både att jag trivdes, att jag kunde sköta liften osv och dem behövde mig fler dagar. Men det började väl när jag praoade där för ganska länge sen, sedan har jag snackat med dem då och då när jag varit där och åkt snowboard efter det så dem visste att jag ville jobba + att dem visste vem jag var sen innan. :)
 
Hur många timmar jobbar du?
Svar: Har inte ett fast schema utan hoppar in så fort det behövs typ. Men varje pass är 7 h - när det är helgöppettider och 4 h - vardag.
 
Vad får du i lön?
Svar: Det beror ju på hur många timmar jag jobbar/när, får min första lön den här månaden så vet inte exakt än.
 
Hur skaffar man extrajobb?
Svar: Jag hade som sagt enkelt att få extrajobb då jag kände dem innan och de visste att jag kunde de flesta arbetsuppgifterna redan. Men ring eller gå till stället där du vill söka. Fråga efter personalansvarig/någon annan som kan ta emot dig, berätta lite om dig själv (var trevlig!), berätta att du söker extrajobb och vad du pluggar, lämna CV.
 
Vad tycker du om ditt jobb?
Svar: Jag tycker om mitt jobb! Jag får ju jobba med det jag tycker om (snowboard, backen osv) och det går bra ihop med skolan. Behöver aldrig vara ledig från skolan för att jobba, om jag behöver det kan jag ta med och plugga lite osv, och tycker om personalen som jag jobbar med. 
 
 
 
 
Life | extrajobb, svar på frågor | |
Upp