Alperna

Igår gick jag runt hela dagen och längtade tillbaka till Hintertux. Jag är helt förälskad. Känns nästan overkligt att vi faktist varit där nu när jag tänker tillbaka. Går inte att beskriva känslan när man är där. Men om jag ska beskriva alpbyarna vi besökte lite kort så blir det: Omgiven av berg, fina hus, massor med sportaffärer, skidskolor, hotell, restauranger/fik och kor(?!). Vilket man ser på bilderna.
 
Jag är helt såld, tänk er att ha en lägenhet nånstans där. Drömmen ju! Kommer åka dit igen, no doubts. :)
 
 
 
På bilden ovanför ser ni en av de 1000(mer?) skidskolorna som fanns där, var man än gick fanns det sånna, lite kul, för kan inte riktigt tänka mig att man åker till alperna om man inte kan åka skidor.
Och under är en bild från när vi hade åkt upp med första liften. Här fikade vi typ varje dag, och det bästa med Österrike, eller iaf de ställena vi var på, är att det finns redbull överallt! Till och med min favorit, Blue edition.
 
 
 
Bilden ovanför är tagen ca 30 meter från lägenheten vi bodde i. En av sportaffärerna syns på bilden. Och i en annan 200 meter ner för gatan hittade jag en jacka som jag blev lite smått kär i. Dock kostade den 999 euro, suck.. Och bilden under är tagen från den första liftstationen, i det stället som kallas Hintertux.
 
 
Life, boardin, ✈ Resor | Alperna, Hintertux, Resor | |
#1 - - Ida:

Så fina bilder!

#2 - - Elin karlsson:

Vilka fina bilder! Det verkar vara så mysigt där :)

#3 - - Jarina:

Svar: Tack du! Ja, julen är ju det bästa som finns enligt mig - så mysig tid på året! :)

#4 - - Elin:

Svar: Tack :)
Haft en bra dag?

#5 - - Tula Hansson:

Åh vad fint det var där! Min pojkväns föräldrar har snackat om att bygga ett hus där, så ska dom leva sina pensionär-år där. Låter riktigt mysigt ;)

Upp