Norge pt1 - Mountains

 
 
Norge är så himla vackert! Älskar utsikten av berg, även om de är på sommaren. När vi var här första gången den här sommaren gick vi upp för Narvikfjället. Varm dag, skön promenad och underbar view. Avslutade dagen med pizza. Längtar till att komma hit när allt är snötäckt. 
 
Nästa sommar har vi tänkt att gå en annan runda, som börjar vid Riksgränsen och slutar nånstans här. Men det är lite långt fram, så let's keep it simple. Det vi gick här blev hela 10 km, dock var sista kilometern i ett bostadsområde påväg tillbaka till parkeringen. Vägen vi tog när vi började gå var lerig som tusan, så vi valde en anan väg ner och det blev en success. Dels var båda trötta och asfalten var lättare att gå på, sen fick vi även se en del av Narvik som jag aldrig varit på, vilket var superkul!  
 
Bilden i det här inlägget: Sneakpeak - Norge
är tagen på den här dagen. Det var stigen vi gick på. Delar av den var brant, och den slingrade sig upp för berget så ibland gick den åt helt fel håll, för att sen vända tillbaka till rätt håll. Även om den var lite förvirrande ibland och ganska brant i kurvorna, så tyckte jag den var awesome! Dels för att vi fick solen från alla håll, inte bara en sida, och dels för att det hela tiden blev nya saker att se på. VI kunde bland annat hela tiden se ut över havet, bergen och staden. Har ni inte gått nån sån här tur så rekommenderar jag det verkligen, det kan kännas jobbigt, (speciellt om man som jag har astma men glömt min medicin) men jag lovar, det är värt det. När vi kom hem sen på kvällen såg vi på ett specialavsnitt av top gear, och känslan i kroppen var helt grym. (plus att man får värsta fina bilderna)
 
Det här var pt1 av Norge-resan den här sommaren, imorgon eller ihelg tänkte jag lägga upp nästa, stay tuned.
 
Life, ✈ Resor | Foto, Norge, Resor, inspiration | |
#1 - - maja:

tack så mycket för superfin kommentar! Jag redigerar i Lightroom och fotar med en Canon eos 5d mark ii :) hare fint!

Svar: Åh, okej. Ska köpa en ny kamera men vet inte vad för nån :) Tack för svar!
Amanda Duvenäs

#2 - - Hanna:

Gud va fina bilder, ha en bra dag! :)

Svar: tack detsamma!
Amanda Duvenäs

#3 - - Saga:

har precis hittat till din blogg men dina bilder är helt fantastiska! så vackert, iof så kan man ju inte klaga på miljön direkt!!

Svar: Åh vad glad jag blir! Tack! :)
Amanda Duvenäs

#4 - - Klara Stenberg:

Fina bilder!

#5 - - Lena:

Vackra bilder. Blev så sugen på att åka till Norge nu :P

#6 - - maja söderberg:

vilka underbara bilder :)

#7 - - MATILDA:

Så fina bilder! :)

#8 - - Linii:

Åh så himla fint! Jag har länge tänkt att det skulle vara härligt att åka runt i norge, verkar så fint där :)

Upp