Rymdgymnasiet / VIG / Rymdtemadag

Idag var det rymdtema-dag på min skola. Två föreläsningar och ett projekt/tävling där målet var att skjuta upp ett ägg med en raket utan att det gick sönder. Skriver sällan om just skolan så tänkte passa på idag. Jag går alltså på Rymdgymnasiet, (med snowboardinriktning såklart). Och snowboard är ju även anledningen till att jag valde just den här skolan för 2 år sedan, men att programmet jag går även är riktigt kul är ett plus. (Ja, det är även sjukt jobbigt ibland, it's still school)
 
Har läst flera inlägg om just gymnasieval, och fått någon kommentar om min skola, så tänkte kolla med er om det finns något ni undrar? Vill också säga till er som tvekar på vad ni ska välja för program:
Följ ditt hjärta, skit i vad dina vänner väljer för i slutet så är det dig det handlar om. Och du kommer få nya vänner i vilket program du än väljer. Tänk efter vad du vill, och satsa på det! Det var precis det jag gjorde, ingen, och då menar jag verkligen inte en enda av alla dem som gick i nian tillsammans med mig vi skulle söka till gymnasium hade ens en tanke på att börja snowboardgymnasium, eller bara ens rymd-programmet.
 
Jag är enda tjejen på VIG (vinteridrotts-gymnasiet), men jag är hur nöjd som helst över mitt val och har inte ångrat mig en enda gång. (Iofs hur skulle jag kunna vara annat än nöjd när jag har träning och snowboard under skoltid?)
 
4 bilder från idag.
 
Life | |
#1 - - Elin karlsson:

Bra inlägg du har skrivit :)

#2 - - Anonym:

roligt och intressant inlägg! hade varit roligt om du bloggade lite mer!

Svar: Tack så mycket :) Ja absolut! Har (äntligen!) fått tillbaka min dator nu så nu ska jag börja blogga mer!
Amanda Duvenäs

Upp