Abisko

Varit en lång dag. Mamma väckte mig 6 för att gå igenom packningen.. 2 h senare satt jag på bussen på väg till Abisko med typ alla ettor från RT & RV. När vi kom fram hit drog vi upp på ett berg, jag, Rasmus, Allan, Simon, och några började gå med gruppen som skulle gå snabbare, men när vi kommit va 200 meter upp så tog vi cola-paus och tappade bort dem. Då blev jag guide och även om inte alla trodde på mig så kom vi upp utan att dö, ca 1 h och 30 min efter att vi började gå. Toppstationen var fet med panorama-utsikten och vi fick lunch från skolan, gratis är gott typ. Men när vi sen skulle ner fick killarna jag gick upp med gratis lift, så då tog jag ett löp-pass ner och var nere på 16 min. Väl nere skulle jag ringa till dem och insåg att jag hade tappat mobilen så de var bara att vända upp och försöka hitta den. Fick gå 1 km upp igen men hittade den iaf och den var bara lite jordig. När jag sen kom ner till stationen hade killarna precis kommit dit så det var typ värt att gå istället för att betala lift, förutom att jag fick fett ont i benen och ryggen av de. Men får antagligen massage sen så klagar inte. :)

Sen har det inte hänt så mycket mer idag förutom att vi drog iväg till en affär och köpte godis och mer redbull och nu sitter vi och äter. De är nice här men hade varit minst lika nice att stanna hemma med Edvin, men får tänka att de är 23 h kvar tills jag är hemma igen. Anyway, här är några bilder från dagen.





Life | |
Upp